...hanyalah coretan tentang sebuah hikayat kehidupan yang penuh lara...

Wednesday, March 3, 2010

keputusan

KELIRU.

ya aku amat-amat keliru. tak tahu mana satu yang patut aku buat.

orang kata bila dah besar ni kita makin matang dalam membuat sesuatu keputusan.

sepatutnya tiada masalah la kan nak buat keputusan?

tapi tidak pada aku.

aduhhhhhhhh....masa-masa macam ni lah aku nak kembali ke alam kanak-kanak...

senang...tiada apa yang perlu aku fikir dan risau. yang aku tahu aku nak seronok je.

hurmmmm....

mungkin aku perlu duduk diam tanpa sebarang gangguan maka baru lah aku boleh membuat keputusan.

tapi....

LEMAH.

ya...semangat aku tak kuat.

lemah sebenarnya.

aku juga perlukan sokongan dan kekuatan dari teman sekeliling.

tapi tidaklah sampai bergantung sepenuhnya pada diorang.

apa aku ingat diorg takde benda lain nak buat selain dari tolong aku?

CUBA.

aku akan cuba sedaya mungkin untuk menguatkan hati dan cekal.

insyaAllah pasti aku dapat membuat keputusan yang terbaik buat diri aku.

2 comments:

Khaizarien said...

setiap org perlukan seseorang untuk menjadi tongkat. biarpun untuk sementara...
kamu kaut! terus berusaha. jgn cepat putus asa :D

Khaizarien @ atie Blog

Hikayat Lara said...

thx atie....really appreciate it! i will try my level best!